Kui jätta välja eelmise aasta mai, on Eesti hinnad langenud juba 22 kuud järjest, selgub statistikaameti andmetest.
- Eesti hinnad on käinud pika tee alla. Foto: EPA
Tarbijahinnaindeks on olnud aastases võrdluses negatiivne 2014. aasta juunist. Vaid korra, eelmise aasta mais, ületas see napilt nullpiiri ning kasvas 0,1 protsenti. Nii ongi hinnaindeks langenud alla 2013. aasta taseme.
Statistikaamet teatas täna, et tänavu märtsis muutus tarbijahinnaindeks eelmise aasta märtsiga -0,2 protsenti.
Kaubad olid 2015. aasta märtsiga võrreldes 0,3% ja teenused 0,1% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes langenud 3,0% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,7%.
Kiire kasv võrreldes veebruariga
Seevastu kuises võrdluses tegi tarbijahinnaindeks nelja aasta rekordi kasvades veebruariga võrreldes 0,8 protsenti. Viimati oli tarbijahinnaindeksi kuumuutus 0,8%st kõrgem 2012. aasta märtsis, kui see oli 1,0%.
Veebruariga võrreldes oli märtsis tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja jällegi transport, mis andis kogutõusust üle kolmandiku. Sealjuures kallines mootorikütus 2,9% ning märtsiks ostetud lennukipiletid olid 21% kallimad. Peaaegu sama suur mõju indeksile oli toidu ja mittealkohoolsete jookide 1,2% kallinemisel, millest omakorda üle kolmandiku andis köögivilja 4,5% hinnatõus.
Seotud lood
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.
Enimloetud
4
„Konkurentidele ei meeldi, et tulime turule“
Hetkel kuum
„Konkurentidele ei meeldi, et tulime turule“
Tagasi Äripäeva esilehele